8 februari tot 18 februari

18 februari 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Vanaf 8 februari zijn Lynn en ik afzonderlijk van elkaar begonnen met werken, Lynn had de dienst van 7:00 uur tot 15:00 uur en ik van 15:00 uur tot 23:00 uur. De eerste paar dagen was alles best lastig, want er moeten zoveel handelingen verricht worden.

​Zaterdag 11 februari was mijn laatste avonddienst werken voordat ik een dag vrij hou hebben. De vrijdag kwam er een piloot van de KLM naar mij toe met de vraag of Lynn en ik het leuk zouden vinden om mee uit te gaan. Dus zaterdag om 23:15 uur was ik klaar, even omkleden en om ongeveer 12 uur hebben wij met z'n drieën de taxi naar Kuala Lumpur gepakt. Daar hebben wij ons aangesloten bij een kroegentocht (die al vanaf 21:30 uur bezig was) Ik heb echt een hele leuke avond gehad en lag rond half 6 weer in mijn bed.
​Zondag 12 februari was mijn dag vrij, ik heb maar heerlijk aan het zwembad gelegen en ben goed tot rust gekomen.

​Maandag 13 februari was mijn eerste ochtend dienst, dat was even wennen, om 6 uur ging mijn wekker al en om 7 uur moest ik beginnen. Ik merk echt dat het werken steeds makkelijker gaat. Wanneer ik om 15:00 uur klaar ben ga ik altijd even aan het zwembad liggen en wanneer ik om 15:00 uur moet beginnen ga ik altijd daarvoor even lekker zwemmen en zonnen.

​Woensdag 15 februari was alweer mijn laatste ochtenddienst en donderdag zou ik vrij zijn. Ik ben woensdag na mijn ochtend dienst even naar de stad gegaan, even shoppen en proberen mijn telefoon country lock vrij te maken. Helaas was dit een heel gedoe..

​Donderdag 16 februari, mijn dag vrij. Ik het hotel verbleven twee vrouwen uit Nederland, ik heb ze de afgelopen vaak geholpen met vragen en ze hebben aan mij gevraagd of ik vandaag hem ze mee op stap wou, ik heb natuurlijk Ja gezegd, ik vond het wel gezellig!
​Dus om 12:00 uur de taxi naar de Batu Caves gepakt. Ik was hier voor twee weken geleden ook met Lynn geweest dus nu was ik hun gids haha. Weer de apen gezien en weer de 272 trappen beklommen!
​Daarna met de trein terug naar het centrum van Kuala Lumpur gegaan. Vanuit daar een wandeling gemaakt door de stad heen.
​En om 18:30 uur hadden wij een diner gereserveerd. Het diner was in de KL tower en het restaurant heet Atmosphere 360. Het was een twee uur durend buffet. Het restaurant was gevestigd in de toren, waardoor er een super mooi uitzicht was over KL, eerst natuurlijk met het licht en daarna KL in het donker. HET WAS ZO MOOI!

​En vrijdag en nu zaterdag weer aan het werk, ik heb de hele week avond dienst, dus in de ochtend ben ik lekker aan het zwembad te vinden en tel ik nu alweer af tot mijn volgende dag vrij, want ik heb nog zoveel te zien en te doen!

​Ohja en trouwens, ik heb dus een hotelkamer, deze wordt iedere dag schoongemaakt door de housekeeping en zelfs kan ik mijn vieze kleren aan hun mee geven en krijg ik ze schoon en gestreken terug. Wat een luxe leven heb ik deze paar maanden in het hotel.... :)

1. Liede, Inge, Martijn, Wilberth en Bernadette:
    20 februari 2017
    Hallo Hallina,
    Wat heb je ons al veel laten zien van de streek waar je op dit moment bent. Heel leuk dat je dit met ons allemaal deelt. Je hebt wel een (luxe) leven hoor. Lekker zonnen, gaan stappen, mooie kleren showen, dat jouw haren mooi gekapt worden, terrasje pakken en tussendoor werken. Het is een goed teken dat wij je zo steeds zien genieten. Je hebt het echt naar je zin. Super, meisje. Het zal je als je over een aantal maanden weer terug bent hier in Nederland goed tegenvallen, maar daar moet je voorlopig nog maar niet aan denken. Blijf genieten, blijf schrijven zodat wij jouw mooie leventje in Maleisië kunnen volgen. Heel veel groetjes van ons allemaal.
  2. Fam. Veens:
    10 maart 2017
    Hoi Hallina, ik lees dit verslag nu pas!! Wauw... wat een luxe zeg!! Maar die twintowers zijn helemaal geweldig! xx