19 februari tot 9 maart

9 maart 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Hallo allemaal, daar ben ik weer! Ik heb weer super veel leuke dingen mee gemaakt dus ik dacht het wordt weer eens tijd voor een verhaaltje.

​Woensdag 22 februari zijn Lynn en ik, nadat ik klaar was met werken om 23:00 uur naar de Reggae Mension Rooftop bar geweest. Dit is een hotels die op het dak een bar hebben gemaakt en woensdagavond betekend NEDERLANDSE avond. Alle Nederlanders die stagelopen, werken of studeren in Kuala Lumpur komen naar deze bar toe. Het was daarom ook super gezellig en ook nog eens goedkoop haha.

Donderdag 23 februari heb ik voor het eerst mijn nagels laten doen in de salon van het hotel. Ik heb gel nagels laten zetten, ook in de hoop dat mijn nagels weer wat gingen aangroeien, en ik kan je nu wel vertellen: Het is echt gelukt!!

Vrijdag 24 februari was mijn vrije dag. Ik heb daarom om 12 uur de bus naar de stad genomen en had een hele planning met alles wat ik wilde zien. Eerst stond China town op de plannen, daarna central market, waar ik een super leuk en schattig tasje heb gekocht en daarna ben ik naar het I LOVE KL bord gegaan! Eenmaal terug gekomen in de shoppingmall begon het kei hard te regenen en ben ik maar met de bus terug naar huis gegaan.

​Over de regen gesproken. Je kunt er de klok haast op gelijk zetten iedere keer rond een uurtje of 16:00 uur begint het te onweren en daarna kei hard te regen. 'Echt de tropische storm' zoals ze hier zeggen.

Woensdag 1 maart zijn we na het werk met de collega's uiteten gegaan. We hadden met het rooster al gekeken dat alle leuke collega's ochtenddienst of nachtdienst hadden en dat de rest vrij was. Dus zijn we lekker een luxe buffet gaan eten in het Pullman Hotel in Putrajaya. Om 23:00 uur moesten we weer terug zijn in het hotel want er moesten nog een aantal collega's werken. Lynn en ik hebben toen de taxi naar de stad gepakt en zijn nog even naar Marini's on the 57 floor gegaan. Dit is een sky bar die naast de Twin towers staat. Heel luxe en heel mooi.

Donderdag 2 maart was het alweer mijn vrije dag en weer had ik de hele planning vol staan. Ik ben weer met de bus van 12:00 uur naar de stad gegaan en ben eerst naar de Thean Hou Temple gegaan. WOW wat was dat mooi en allemaal lampionnen. Daarna heb ik de taxi naar de Negara Moskee gepakt. Ik ben naar binnen gegaan, alleen moest ik wel een soort gewaad aan en een hoofddoek op, dat was zo apart haha! Rond 18:00 uur kwam Lynn ook naar de stad toe en zijn we lekker sushi gaan eten en vervolgens naar de fontein bij de Twin Towers gegaan waar een hele mooie lichtshow bezig was.

​Zaterdag 4 maart na het werk nog even uit geweest bij Havana's en woensdag 8 maart weer de Nederlandse avond bijgewoond.

​Maar NU Vandaag donderdag 9 maart. ik heb toch wel echt iets super leuks gedaan! ik ben namelijk vandaag met een piloot van de KLM, Kasper, gaan wakeboarden en wakesurfen in Putrajaya op een meer! Echt super! ik had dit nog nooit gegaan en in het begin ging het ook super slecht, maar aan het einde ging ik zelf met één hand wakesurfen! dit was echt een super leuke dag en een super ervaring! dit ga ik echt vaker doen!

​En nu ben ik eigenlijk nog het leukste vergeten te vertellen, gisteren woensdag 8 maart was er een brand oefening op het werk en ik moest werken dus er ook aan mee doen. Op een gegeven moment gingen ze een brand maken en moest iemand die brand blussen. Er waren al een paar mensen geweest, tot dat de directeur van het hotel opeens zegt: 'Hallina jij hebt dit nog nooit gedaan toch? Ga jij nu maar!' dus voor de neus van alle werknemers van het hotel mocht ik de brand gaan blussen. haha ik schaamde me dood, maar het was wel echt een super ervaring!! Heb ik dat ook weer gedaan!

​Ook heb ik al twee keer het ontbijt van Maleisië geprobeerd, roti kosong en Nasi Lemak! het is pittig eten, want daar houden ze hier wel van!

​Ik heb jullie weer even bijgepraat van mijn verhalen! ik hoop dat jullie het nog steeds leuk vinden om te lezen! en tot de volgende keer!
​Kus

1. Fam. Veens:
    10 maart 2017
    Hoi Hallina, weer leuk om iets van je te horen. Dat wakeboarden lijkt me echt zwaar! Maar natuurlijk wel leuk!! Je maakt veel mee en wij genieten van je verhalen en foto's. xx van ons allemaal