9 april tot 15 mei

16 mei 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Hallo allemaa, dat heeft even lang geduurd, maar hier heb ik dan weer een verhaal.
Ik heb weer zoveel meegemaakt en gedaan!

​Na het tripje van de afgelopen keer ben ik ziek geworden, ik denk door de hitte buiten en de veelste koude airco in de auto. Ik heb daarom die week maar rustig aan gedaan en ben toch gaan werken maar na het werk gelijk in m'n bed.

​Mijn volgende leuke uitstapje was uiteindelijk op 19 april. Ik had een vrije dag en had daarvoor Mr. Viji al geappt of hij voor die dag een tripje had staan en ja hoor! Om 12 uur moest ik verzamelen in de lobby en kwam ik erachter met wie ik op pad zou gaan die dag. Het was een moeder met een dochter en nog drie jongeren van de KLM. Ik heb vooral met die moeder en dochter op getrokken, want we moesten in twee auto's op pad.
​Eerst zijn we naar de Batu Caves geweest, waar ik inmiddels al voor de 4de keer kwam, voor mij was er dus niet zo heel veel meer aan. Daarna zijn we door gereden naar een berg waar je uitzicht had over de zee. Daar was ook een berg met apen. Deze apen kon je voeren en op je laten zitten. Op een gegeven moment ging een aap op mijn voet zitten, ik gaf de aap een vinger en voor ik het wist zat hij op mijn schouder, echt super leuk!!
​Eerst zijn we nog wezen eten in een chinees restaurant. Van buiten zou je er normaal nooit heen gaan, maar het was echt super lekker! Daarna zijn we doorgereden naar de vuurvliegjes, dit was de enige plek nog in Maleisië waar je vuurvliegjes zag. In het donker gingen we op een boot en zag je de vliegjes in de bomen zitten. Ik heb er zelfs een op mijn hand gehad, wanneer je je zaklamp er bij scheen was het echt een doodnormaal vliegje. Vervolgens zijn we ook nog doorgereden naar een tempel, waar ze 15 jaar over hebben gedaan om te bouwen. Toen was de trip voorbij en hebbe we gevraagd of de chauffeur ons in de stad wilde afzetten, we zijn toen met zn alle naar de skybar gegaan! Dat was echt een leuke dag!

Op 22 maart kwamen Lynn's ouders aan in het hotel. Omdat Lynn veel bij de ouders wou zijn, logisch haha, moest ik veel avonddiensten draaien en kon ik niet zo veel ondernemen. Ook goed natuurlijk, scheelt in mijn portemonnee haha.
​Op mijn vrije dag de 26ste wilde ik graag naar het strand gaan, maar toen ik opstond en naar buiten keek regende het. Ik heb gewacht tot het droog was en bedacht me toen om naar de stad te gaan om little india te gaan bekijken. Liz het zusje van Lynn en de moeder wilde wel met mij mee. Eenmaal in de stad aangekomen kwam het weer met bakken uit de hemel, we hebben er toen maar een shopdagje van gemaakt. En in de avonds zijn we met z'n alle lekker gaan eten!

​De 27ste had ik een ochtend dienst en ben ik in de middag met 3 collega's uit eten geweest. Shaqira een hele lieve meid was voor het laatst en zou terug gaan naar haar hometown, hier 3 uur vandaag. Dus als afsluiter zijn er lekker sushi gaan eten en daarna nog even wezen shoppen. Het was echt gezellig!

​Op woensdag 3 mei zaten Lynn en ik over de helft van onze stage heen. 3 maanden gehad en nog 3 maanden te gaan. Om dit te vieren zijn Liz, Lynn en ik  in de avond naar de Nederlandse avond gegaan in de reggea mension bar. Later kwam er ook nog een hele groep van de KLM die wij hadden uitgenodigd het was echt super gezellig en iets te laat geworden  haha want we lagen 3uur half 4 in bed.

​Niet zo erg natuurlijk maar op 4mei ging om 7 uur de wekker weer. Lynn's hele gezin en ik gingen naar de olifanten toe. Een rit van 3 uur in de auto. Door het regenwoud van Maleisië, kwamen we bij de olifanten aan. We mochten ze eten geven en het eten voor de olifanten voorbereiden. Het was een opvang voor olifanten die werden aangevallen in de jungle, gewoon hier uit Maleisië. Omdat het waterpeil te hoog stond mochten we er helaas niet mee zwemmen, maar hebben ze wel gezien terwijl ze een bad namen. Daarna mochten we ook de hele grote olifanten eten gegeven en aanraken.
​In de avond zijn we nog met z'n alle uiteten geweest in de stad, want het was alweer de laatste avond voor de ouders van Lynn. De twee weken zaten er alweer bijna op.

​Vrijdag 5 mei gingen de ouders van Lynn naar huis.  in de avond zijn we allemaal naar het vliegveld geweest om ze uit te zwaaien.

​Iedere zaterdag en dinsdag is hier in de buurt een night market, waar je allemaal eten kunt kopen, ik had het nog nooit mee gemaakt en had nu ochtenddienst dus het kwam heel goed uit. Om 7 uur heb ik de taxi gepakt om naar een collega, Nastasya, te gaan die daar heel dicht in de buurt woont. Samen hebben we over de markt heen gelopen en wat lekkers te eten gehaald en bij haar thuis opgegeven. Gebakken bananen, maar ik heb ook durian geproefd. Dit fruit stink naar zweetvoeten, maar is echt een delicatesse in Maleisië en het was ook echt best lekker! Iedereen weer trots op mij, want ik lust nu een van de specialiteiten van Maleisië !

​Woensdag 10 mei was het een feestdag voor het hindoeïsme in Maleisië. Ik had er niet veel van mee gekregen tijden het werk. En in de avond verveelde ik me dus ging ik naar de stad. Daar kwam ik er wel achter dat het een feestdag was. Een optocht van wagens met Buda's en zingende mensen. Het leek wel de verlichte carnavals optocht in Nederland!

​Donderdag 11 mei was mijn vrije dag en ook die van Ayu een collega van mij. Aya heeft een auto en vond het leuk om een dag met mij op pad te gaan. We zijn met de auto naar Port Dickson gegaan. Dat is een plek aan het water, zo'n 60 km hier vandaag. We zijn eerst naar een militair museum geweest. In deze plek liepen ook super veel militaire rond. Daarna naar een boerderij, waar struifsvogels rondliepen. En daarna naar het strand, Ayu kan niet zwemmen en wou eigenlijk heel graag op de banaan, maar was toch te bang er voor. We hebben daarna dus maar gekozen voor een rondrit op de boot. Daarna zijn we nog even lekker langs het strand gaan lopen. En hebben we een hele gezellig dag gehad!

​Vandaag is het inmiddels alweer 16 mei. ik moest straks weer werken en daarna gaan we met een aantal collega's midden in de nacht nog even wat eten. Morgen is ook weer mijn vrije dag. Ik heb niet zo veel plannen, want ik merk wel hoe super leuk het hier ook is, het werken van 6 dagen in de week sloopt mij wel. En ik zou echt iedere week er echt op uit willen trekken, maar mijn lichaam heeft ook rust nodig. Dus morgen ga ik lekker aan het zwembad liggen en even de stad in!

​Volgende week komen Johan en Gonny mij opzoeken en voor ik het weet zijn papa en mama en Aletta hier al!
​Binnenkort begint ook de ramadan en is het rustig in het hotel. Lynn en ik willen in die periode ook nog even een paar dagen weg, we weten alleen nog niet waar heen haha. Misschien gaan wij ook wel proberen om met de ramadan mee te doen! haha

​Jullie horen wel weer van mij! DOEIII!

1. Fam. Veens:
    16 mei 2017
    Hoi Hallina, ik zit helemaal in je verhaal. Veel herkenbare dingen avondmarkt, het eten etc.... Wat een geweldige tijd!!! Ga maar niet mee doen met de ramadan want dan val je tegen het eind van de middag om van de honger en dorst. Hier hebben we eindelijk een beetje mooi weer. Het is erg koud geweest. We hebben 7 nachten beregend tegen de nachtvorst. Su-Sannah heeft het ontzettend naar haar zin in Beijing en geniet daar van haar vrije momenten en de weekenden. Fu-Rianne moet veel leren en heeft veel tentamen. Fu-Yan wordt steeds groter en is mij nu al voorbij gegroeid. Heel veel groetjes uit Slijk-Ewijk. xx Ellen en Henk, Fu-Rianne en Fu-Yan en vanuit Beijing Su-Sannah