16 mei tot 29 juni

29 juni 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Zo dat is weer even een hele tijd geleden. Ik heb weer een hoop mee gemaakt dus bij deze weer een update voor jullie allemaal!

​Lynn en ik zitten in een Whatsapp group met allemaal Nederlanders die in Kuala Lumpur stage lopen, werken of studeren. Een van de meiden had daarvan een groep aan gemaakt voor alleen de meiden om op 17 mei een meiden avond te gaan houden. We hebben wat gegeven met een klein groepje in de avond en daarna zijn we nog even naar de Sky Bar geweest in het Traders hotel, want het was ook nog eens woensdag - ladies night!

​Op 19 mei was er in het hotel een bruiloft, het was alleen een geheime bruiloft, ik snapte in het begin niet waarom, maar wat nou bleek. In Maleisië mogen ze meerdere vrouwen trouwen, maar de eerste vrouw moet daar toestemming voor geven. Deze man had geen toestemming maar ging wel met z'n tweede vrouw trouwen.. haha je maakt soms ook dingen mee.

Voor de rest heb ik gewoon gewerkt en keek ik uit naar 22 mei, want jaaa mijn eerste bezoek kwam, Johan en Gonny kwamen in de ochtend aan. Ik had de hele week voor ochtend diensten gevraagd zodat ik gezellig met ze op stap kon.
​De maandag zijn we in de middag naar de stad geweest en hebben de sushi gegeten. Omdat zij natuurlijk een lange vlucht achter de rug hadden, hebben we het de eerste avond niet te laat gemaakt.
​Dinsdag avond om 7 uur zijn we met de taxi naar de stad gegaan. Daar hebben we eerst even brillen bekeken en heb ik een super mooie zonnebril van ze gekregen! alvast mijn verjaardagscadeau! Wat word ik verwent! :) Daarna hebben we een verrassingsmenu gehad bij Opium, dat was echt heerlijk! En na het eten heb ik ze nog even mee genomen naar de Heli Lounge en hebben we een drankje gedaan.
​De woensdag zijn we ook weer om 7 uur naar de stad gegaan, we hebben in de stad gegeten en zijn vervolgens naar de Sky Bar in het Traders gegaan, daar was het helaas super warm en niet echt lekker, we zijn daarna door gegaan naar de Nederlandse avond in de reggae mension bar, dit moesten ze natuurlijk ook mee maken.​
​De donderdag was is eindelijk een dagje vrij en zijn we naar de dierentuin gegaan, daar hadden ze panda's en daar gingen we dus ook eigenlijk speciaal voor naar toe. Daarna zijn we naar het Jade museum geweest, toen even terug in het hotel en in de avond naar Sao Nam geweest een Vietnamees restaurant en daarna bij Marini's on 57 floor een drankje gedaan.
​De vrijdag was alweer de laatste volle dag dat ze hier zouden zijn. Helaas begon de Ramadhan morgen en was het super druk op de weg en er waren bijna geen taxi te vinden. We hebben er dus maar voor gekozen om in het hotel te eten en daarna zijn we naar Icity geweest Een plek met allemaal lampjes, was echt leuk om eens te zien!!
​De zaterdag gingen ze in de ochtend alweer naar huis, het was even moeilijk, want het is altijd jammer als er bekende naar huis gaan, waar je een paar super leuke dagen mee hebt besteed.

​Maar zoals ik al zei was de Ramadhan begonnen op zaterdag 27 mei, dit betekende weer een hoop dingen leren over de cultuur.
​De zondag na mijn ochtend dienst ben ik met Ayu een collega naar de markt geweest (deze markt is deze maand iedere dag) je kunt er alleen maar eten kopen. We hebben dus voor al het personeel eten gekocht want om 19:30 uur is de zon onder en mag er dus weer gegeten worden. Het was echt super leuk die markt om te zien, super veel lekker eten en.... ik was de enige blonde op de hele markt :P

​Dinsdag 30 mei was weer mijn vrije dag. Ik ben die dag vroeg naar de stad gegaan, want ik had een planning gemaakt. Ik ging naar Kampung Baru. Dit is een wijk in Kuala Lumpur die nog oud is, deze wijk is niet mee gegaan in de modernisering van de stad. Het waren allemaal houten huizen op palen echt super om te zien. De mensen waren ook nog eens super aardig. Ik heb met ze mee mogen helpen met eten. En ik heb het blauwe huisje gevonden, deze is bekend van films.
​Daarna ben ik nog even naar Little India geweest en vervolgens weer de bus naar huis gepakt. Want in de avond ging ik uit eten met een aantal collega's (Ayu, Huda, Atiqa, Aqma en Izy), we gingen naar het Ramadhan Buffet. Wat een eten hadden ze daar en het was ook nog eens super lekker!

​Op donderdag 1 juni was er weer een Ramadhan buffet, nu georganiseerd van uit het hotel. we mochten allemaal komen eten bij Bangi Golf Resort. Iedereen was de dag ervoor al geweest alleen Nastasya, Nur en ik moesten vandaag. Het was echt super gezellig en ik droeg een Maleisische jurk, dat vond natuurlijk iedereen super leuk!

​De dagen daarna heb ik rustig aan gedaan, ik ben ziek geweest en koorts en ben heel moe, het leek me dus handig om nu even niet te veel te ondernemen en rust te nemen.

​Op 9 juni ben ik na het werken samen met Ayu op bezoek geweest bij Shaqira, ze had een baby gekregen en niemand van de collega's weet het, behalve ik en Ayu. Het zat allemaal wat gecompliceerd in elkaar. Het was echt leuk Shaqira weer even te zien, omdat ze voor een maand geleden ontslag heeft genomen. En de baby was zo schattig! Echt lief!

​Op 13 juni was weer mijn vrije dag. Ik ben naar de stad geweest en ben naar het Titiwangsa meer geweest, vanaf dit meer heb je een mooi uitzicht op de sky line van KL. Ik heb in het water een schildpad zien zwemmen, haha mijn eerste in het echt.
​Daarna ben ik naar China town gegaan en heb ik nog een aantal temples daar bezocht.

​De Ramadhan is afgelopen op zaterdag 24 juni en ide 25ste is dus Hari Raya (Suikerfeest) en dan mochten we met het werk een jurk aan. Ik had dus tegen een collega gezegd dat ik graag een jurk wilde kopen dus op 18 juni na het werk om 00.30uur zijn Atiqa, haar vriend en een vriend daarvan en ik naar het KL Raya festival geweest. Dit was een markt met allemaal kleren die 72 uur non-stop door ging. Ik heb daar een jurk gekocht! Daarna om 3 uur in de ochtend zijn we wat wezen eten, dit was eigenlijk het ontbijt want vanaf 5:30 uur mag er niet meer gegeten worden. Het was echt super gezellig en leuk om dit eens mee te maken!

​Daarna heb ik weer rustig aan gedaan, want ik neem super veel slaap maar ben nog steeds moe en heb iedere keer koorts, bij de kliniek een volledig bloed onderzoek gedaan, maar er komt niet uit..

​En zondag 25 juni was het weer zo ver! Hari Raya, iedereen van de front office liep rond in een Maleisische jurk! echt super leuk en natuurlijk super veel fotos gemaakt! :)

​En nu is het inmiddels alweer de 29ste. De tijd gaat zo mega snel.
​Papa, mama en Aletta komen precies volgende week aan in het hotel en dan gaan we super leuke dingen met z'n alle doen! Ik kan echt niet meer wachten en voor ik het weet zijn ze hier.
​Ook met stage gaat het snel, Nog iets meer dan een maand en dat zit het er alweer op, dan heb ik hier 6 maanden gewerkt, ik kan het nog steeds niet beseffen!

Maar het is goed, want

​TIME IS FLYING WHEN YOU HAVING FUN!!

​En nog iets helemaal vergeten in maart of april hadden ze fotos gemaakt voor de site! en Guess what! ik begin beroemd te worden haha ! ik sta op een foto met personeel op de website van het hotel! dus als je wilt kijken, de foto staat ook tussen mijn fotos, maar je kunt ook altijd op de site kijken! http://www.hotelbangi-putrajaya.com/en-us/home/

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Fam. Veens:
    29 juni 2017
    Lieve Hallina, opnieuw enorm van je verslag! Leuk om de ramadam van zo dichtbij mee te kunnen maken maar ook het suikerfeest. Volgende week ben je weer samen met je familie. Maak er mooie weken van en geniet van elkaar. Wij gaan binnenkort naar Su-Sannah. Ik ben blij om haar weer vast te kunnen houden. Inderdaad als iets leuks is dan vliegt de tijd!! Dikke kus van ons allemaal XXX
  2. Fam. Veens:
    Fam. Veens:
    29 juni 2017
    Lieve Hallina, opnieuw enorm genoten van je verslag! Leuk om de ramadam van zo dichtbij mee te kunnen maken maar ook het suikerfeest. Volgende week ben je weer samen met je familie. Maak er mooie weken van en geniet van elkaar. Wij gaan binnenkort naar Su-Sannah. Ik ben blij om haar weer vast te kunnen houden. Inderdaad als iets leuks is dan vliegt de tijd!! Dikke kus van ons allemaal XXX
  3. Henriette, Willie en Qin-ty:
    30 juni 2017
    Lieve Hallina, wat leuk dat je weer wat laat weten. Had de foto gezien met jouw jurk van het Suikerfeest, een hele belevenis. Stond je trouwens mooi!! Ook leuk dat Johan en Gonny langs kwamen ( kun je weer even Hollands praten) en over anderhalve week komen papa, mama en Aletta die je alles kunt laten zien. Geniet van de dagen dat jullie weer samen zijn. En ook goed op je gezondheid letten, niet ziek worden. Wij vonden het weer leuk om te lezen dat je nog steeds zo enthousiast bent. Lieve groetjes en een dikke kus van Willie ,Henriette, en Qin-ty
  4. Groenen:
    2 juli 2017
    Hoi Hallina, hier een berichtje uit Ewijk wat een mooie foto"s en reisverslagen heb Je
    gemaakt (als het Je in de hotel Branche niet bevalt kun Je zo als Floortje Dessing gaan
    werken) het is daar ook wel erg mooi zo te zien. Pa en MA waren gisteren hier en we
    hebben nog een foto naar Je gestuurd. Ze zien er erg naar uit samen met Aletta naar Je en dat mooie land te gaan. wij wensen Jullie allen nog een mooie tijd daar.
    groeten Henk en Rieki
  5. Harrie, Ger-Anneke en Aletta:
    3 juli 2017
    Lieve schat Hallina,
    Nog 2 nachtjes en dan zijn we bij je, kunnen we heerlijk 14 dagen met ons viertjes genieten en hoeven we niet meer iedere dag te appen naar elkaar. Leuk dat je al zoveel tripjes en uitjes geregeld hebt om met ons overal naar toe te gaan, zelfs binnenlandse vluchten vanuit Maleisië. Wij kunnen ook niet meer wachten om jou vast te pakken en naar je toe te komen, tot gauw!!!!!
    liefs en kusjes, Papa, Mama, Aletta en een kus van Koko
  6. Liede, Inge, Martijn, Wilberth en Bernadette:
    4 juli 2017
    Hallo Hallina,
    Dankjewel voor je (weer) mooie reisverslag. Heel leuk dat je dit doet. Natuurlijk horen en zien we veel over jou van papa en mama, maar jouw verhalen daar kijken we naar uit. Wat ben je toch de afgelopen 6 maanden een ondernemende dame geworden. Super dat je dit allemaal toch even in je eentje doet. Je hebt heel wat ervaring opgedaan in Maleisië.
    Wij hebben het de afgelopen dagen behoorlijk druk gehad. We hebben vorige week maandag alle studiegenoten van Liede met mentor hier gehad (gezellig barbecueën), donderdag kwam het damesteam van Liede en vrijdag het voetbalteam van Inge. Allemaal barbecuen. Zondag zijn papa en mama nog hier geweest en hebben wij met hen nog wat restjes opgemaakt. Was erg gezellig.
    Liede heeft deze week een surfweek in Moliets (zuid Frankrijk), komt zaterdag terug en zondag wordt hier de barbecue van het jongensteam gehouden. Wel druk, maar super gezellig. Inge en Martijn moeten vanmiddag nog even naar school en liggen nu nog lekker op bed. Hebben nu al een beetje vakantie.
    Nog één nachtje slapen en dan komen papa, mama en Aletta jouw kant op. Ze hebben er echt zin in. Ze kijken er al zo lang naar uit om jouw weer lekker vast te pakken. Wel fijn dat jullie kunnen face timen. Zo hebben we jou ook wel eens gezien. Zo ver van huis en dan toch heel dichtbij.
    Hallina, kijk al uit naar papa, mama en jouw lief zusje. Ze zijn zo bij je. Geniet de komende weekjes van elkaar. Doe leuke dingen en maak er een super tijd van. Wij horen het wel.
    Heel veel lieven groetjes van ons gezinnetje.