10 maart tot 8 april

8 april 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Goede dag allemaal! Het heeft even geduurd maar hier is weer een verslag van mij!

​Ik heb weer zoveel gedaan. Naast al het werken doe ik zoveel leuke dingen.
​Zo heb ik op 15 maart na mijn ochtenddienst om 16:00 uur de taxi naar het vliegveld gepakt en ben ik voor 1 volle dag en 2 nachtjes naar Langkawi gegaan. Via de Nederlandse app waar ik in zit had ik een meisje leren kennen die ook die dagen in Langkawi zou zijn. 'S avonds de 15de met haar en twee andere gegeten en bier gedronken op het strand.
​De 16de hadden we een auto gehuurd en zijn we het hele eiland rond gereden! Echt alles gezien. Van de burn rice fields, eagel square, the blacksand beach en de berg met de kabelbaan en de skybridge.
​Helaas moest ik de 17de heel vroeg weer naar huis want 's middags had ik alweer middagdienst. Toen ik op het vliegveld kwam waren ze ook aan het oefen voor LIMA 2017, dat is een vliegshow, had ik dat ook nog even mooi gezien!

​De rest van de week de hele week middag dienst gehad en niet veel gedaan, behalve dan uitslapen en aan het zwembad liggen.

​Woensdag 22 maart was alweer mijn laatste avond dienst van de week> Lynn was vrij en wij hebben in de ochtend de taxi naar de Botanic Gardens in Putrajaya gepakt. We zijn hier wezen rond fietsen als echte toeristen, man man man, 32 graden in de volle zon en wij in de zon. Het was super gezellig maar na 2 uur hadden we het ook wel echt gehad haha. Daarnaast zijn die avond Lynn, Jeroen en Jeff (twee jongens van de KLM) lekker wezen stappen in de stad. Gelukkig was ik de dag erna vrij want we waren pas om 7 uur terug in het hotel haha.
Daarom ging mijn plan om de 23ste de bus om 9:30 naar de stad te pakken niet door. Het plan was verplaats en ik ging uiteindelijk om 15:00 uur met de bus naar de stad, weer samen met Jeff en Jeroen. Samen hebben we door China Town heen gelopen, zijn we naar een heli lounge gegaan (dat is super leuk want je zit midden op een gebouw waar normaal gesproken helikopters landen) daarna nog in de eetstraat een satay genomen en toen was het alweer tijd om naar het hotel te gaan.

​In de week van mijn ochtenddiensten was het niet super mooi weer om daarna aan het zwembad te liggen, ik ben daarom een paar keer naar de stad gegeten of naar de shoppingmall en 28 maart ging ik met een hele club KLM'ers naar de stad. Wat hebben we gelachen in de bus. Een van de stewards had een microfoon gekocht waar je muziek mee kon afspelen en mee kon zingen.

​Woensdag de 29ste alweer een week voorbij en weer mijn laatste ochtenddienst gehad. Na het werk heb ik mijn koffertje ingepakt en ben ik om half 5 met de taxi naar Malacca gegaan. De taxi was helaas niet zo blij haha want het was anderhalf uur rijden en hij moest daarna nog helemaal terug naar KL, maar gelukkig heeft hij mij wel gebracht naar het hotel. Ik verbleef daar voor 1 nachtje in een hostel. 'S avonds ben ik eerst een tour op het water gaan doen, ook wel de night cruise. Super mooi om te zien. Daarna ben ik lekker gaan slapen en de 30ste ben ik vroeg opgestaan om de stad te gaan bekijken. Malacca is een historische stad met veel geschiedenis en zelfs een Dutch square. Het regende, dus ik met mijn paraplu, mijn jurkje en m'n slippers aan op pad, gelukkig stopte de regen snel en heb ik echt een leuke ochtend en middag beleefd in Malacca.
​'S middags heb ik de bus terug gepakt naar Selembar en vanuit daar de taxi, ik dacht ik ga de bussen hier ook eens uitproberen.
​'S avonds zijn Lynn en ik nog even naar de stad gegaan, even shoppen en naar de Marinies on the 57 floor gegaan.

​Zaterdag 1 april, weer een maand voorbij wat gaat het snel. 'S avonds na het werken de taxi gepakt en eens een kijken wezen nemen bij het Traders hotel, zij hadden een sky bar met een zwembad, het was echt een sjieke boel!

​Dinsdag 4 april stond ons iets heel leuk te gebeuren. om 4 uur in de nacht ging onze wekken, die van Lynn en mij en om 5 uur werden we door een gids opgehaald. We zijn de Broga Hill of ook wel bukit Lalang gaan beklimmen. In het pik donker zijn we de berg op geklommen met alleen een kleine zaklamp in de hand. toen we de top hadden bereikt werd het langzamerhand licht en hebben we de zonsopkomst kunnen zien vanaf achter de bergen en een super mooi uitzicht over de omgeving.
​Rond half 9 weer de hele klim naar beneden gemaakt en daarna nog even gaan slapen, want ik moest in de middag nog wel een dagje werken.

​Woensdag 5 april was mijn vrije dag. Ik hoorde heel toevallig de dag ervoor dat er een man was die een tour wilde gaan doen met mr. Viji, dit is man uit Maleisië die tours doet voor KLM'er en omdat ik vrij was ben ik gezellig mee gegaan. We zijn eest naar de Batu Caves gegaan, mijn 3de keer inmiddels, daarna naar de dark caves, hier liep je in het donker in een grot en zag je hoe de grot was ontstaan en alle dieren die in de grot leefde. Daarna zijn we naar een regenwoud gegaan en hebben we daar een rondje gelopen en zijn we ook hier een berg op gekomen waar je super mooi uitzicht had over Kuala Lumpur. En daarna zijn we in China Town afgezet en hebben we daar even lekker gegeten.

​Nu ben ik inmiddels weer een paar dagen aan het werk en aan het uitkijken voor mijn volgende dag vrij! Ook zijn Lynn en ik langzamerhand onze plekken aan het boeken voor de rondreis die we gaan maken na onze stage!
​Ook kan ik echt niet meer wachten tot papa, mama en Aletta komen, we gaan met zn 4e ook zoveel leuke dingen doen! nog 89 dagen en dan zijn ze er!
​Ik geniet hier echt van mijn tijd!

​Dikke kus allemaal!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Liede, Inge, Martijn, Wilberth en Bernadette:
    8 april 2017
    Hallo Hallina,
    Wat heb jij al veel meegemaakt in Maleisië en wat zal je nog veel mee maken. Ongelooflijk. Wat jij ons laat lezen en al die mooie foto's die je ons laat zien. Onwerkelijk. Dit moet je echt zien. Je bent al op zoveel (mooie) plekken geweest en wat ga je nog bekijken. Het lijkt wel een droom.
    Als papa, mama en Aletta over 89 dagen bij jou zijn, zullen ze de ogen uit kijken met jou als 'gids'. Jij weet nu ondertussen waar je naar toe moet gaan. Super hoor. Wat leuk ook dat je zoveel contacten hebt met de mensen van de KLM. Bof jij even.
    Wij hebben jou niet zoveel te vertellen. Hier gaat alles z'n gangetje. We maken het allemaal goed.
    We vinden het heel leuk dat jij telkens een reisverslag maakt. Het is leuk om dit te lezen.
    Hallina, blijf genieten, want wat jij nu meemaakt is geweldig en het is super om te horen dat je het geweldig naar je zin hebt.
    Heel veel groetjes van ons allen.
  2. Henriette, Willie en Qin-ty:
    9 april 2017
    Hoi Hallina,
    We hebben al je verhalen wel steeds gelezen maar hadden nog niet gereageerd. Wat fijn om te horen dat je stage zo goed verloopt. En dat je naast je werk/stage nog zo kunt genieten van je uitjes en het mooie land. Echt een ervaring rijker als je de kans krijgt om in het buitenland stage te mogen lopen. Blijf vooral genieten van al het moois, het werk en de mensen om je heen. We kijken uit naar je volgende verslag van je belevenissen.
    Liefs Henriette, Qin-ty en Willie
  3. Fam. Veens:
    11 april 2017
    Lieve Hallina, Ik ken je bijna niet meer terug in al die reisverhalen........ Wat heb jij veel ondernomen en gezien zeg!!! en dat in nog maar zo'n korte tijd. Trein, taxi, bus of vliegtuig... Geweldig om jouw reisverhalen te lezen maar ook om de mooie foto's te zien.
    Su-Sannah is afgelopen zondag vertrokken naar Beijing. We hebben ontzettend goed contact en ze heeft het erg naar haar zin. Ze heeft al veel mensen ontmoet. Vandaag is ze begonnen met haar stage en iedere dinsdagavond en donderdagavond heeft ze Chinese les. Ik zal je via de app wel een paar filmpjes sturen dan zal het je wel bekend voor komen. Hier gaat het verder goed. De perenbomen staan in bloei en dat is altijd een prachtig gezicht! Ik kan voostellen dat je niet kunt wachten tot mama, papa en Aletta komen. Wij wensen jou en Lynn een hele fijne tijd toe. Feliciteer Lynn maar alvast met haar verjaardag en dat ze een fijne tijd heeft met haar familie als die bij haar op bezoek komen. xxx van ons allemaal