De eerste week in Kuala Lumpur en het hotel

8 februari 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Ik ben alweer bijna een week in Kuala Lumpur en het hotel en ik heb weer een hoop mee gemaakt, dus tijd voor een update voor jullie.

​Donderdag waren we dus aangekomen in het hotel en maandag zijn we past gestart met de stage, dus we hadden nog een paar dagen om er op uit te trekken en dat hebben we natuurlijk ook gedaan!

​Vrijdag hebben we vanuit het hotel het busje gepakt (echt super handig vanuit het hotel rijd een gratis busje naar een shoppingmall in de buurt en deze bus rijd vervolgens ook door naar Kuala Lumpur) In Kuala Lumpur hebben we de hop on hop off bus genomen om de hele stad een beetje te verkennen! Het verkeer in Maleisië is echt een chaos, echt super grappig om te zien. We moesten allebei even heel erg wennen aan de stad, want we waren Singapore nu gewent en Singapore is super schoon en netjes en Kuala Lumpur is super druk qua verkeer en nergens echt wegen om te lopen. Vervolgens hebben we wat gegeten in de stad en hebben het busje in de avond weer terug naar het hotel genomen.

​Zaterdag hebben we weer het busje naar Kuala Lumpur genomen. Dit keer hebben we uitgevonden hoe de metro/trein werkte en hebben de deze genomen naar de Batu Caves. Dit is een berg waarbij je 272 trappen moet beklimmen om een Boeddhistische tempel te bezoeken. Om deze te mogen beklimmen moesten we een doek om onze heupen slaan, want onze kleren waren te kort. Overal lopen wilde apen rond, echt super leuk! Ééntje was super brutaal en haalde zo een pakje sigaretten uit een tas van een man en wist zelfs hoe hij de aansteker uit het pakje moest halen!  Ook vrijdag hebben we gegeten in de stad!

​Zondag was onze laatste dag voordat we zouden beginne met onze 6dagen in de week werken. Het zou dus ook een relax dag worden in de zon aan het zwembad, alleen had het weer er niet zo zin in. Rond 3 uur begon het heel hard te regenen. (dit komt ook omdat het nog regenseizoen is in Maleisië). Tijdens het schuilen kwamen we aan de praat met wat KLM'ers die ons vervolgens hadden uitgenodigd om mee uit eten te gaan in de avond. Dus 's avonds met Kim en Helen van de KLM sushi gaan eten in de stad.

​Vanaf maandag begon de stage dus echt. Maandag en dinsdag moesten we om 9 uur beginnen tot 5 uur. We hebben beide dagen meegedraaid met operations (telefoon opnemen en doorverbinden) en we hebben mee gekeken met het in en uitchecken. Dinsdag heb ik zelfs het welkomstwoord voor de KLM moeten doen.
​Ik moet vanavond werken van 3 tot 11, dit moet ik van vandaag tot en met zaterdag en zondag ben ik vrij. Vanaf vandaag gaan we mee draaien met de reserveringen.

​Het is super leuk want er zijn gemiddeld 3 verschillende crews van de KLM aanwezig in het hotel. Zij vinden het super leuk om met ons te praten! En ook kunnen wij door hen ook weer een hoop leren van de stad en leuke plekken die we kunnen bezoeken!

​Ohja ook even niet onbelangrijk ik heb het super naar m'n zin en heb gisteren ook nog eens te horen gekregen dat ik mijn Propedeuse heb gehaald! EXTRA FEESTJE ALS IK THUIS KOM!

​Tot het volgende verslag allemaal!

1. Fam. Veens:
    8 februari 2017
    Hoi Hallina,
    Hartelijk gefeliciteerd met het behalen van je propedeuse!! Geweldig, ben je daar tenminste ook weer van af. Hier in Nederland is het best koud. De komende dagen wordt het nog kouder. Verder gaat alles goed!
    Groetjes van ons allemaal.
  2. Roos:
    12 februari 2017
    Hee lieve Hallina,
    Yess, je propedeuse, super fijn! Gefeliciteerd! Goed te horen dat je het naar je zin hebt, klinkt allemaal heel interessant! Grappig de verschillen trouwens tussen Kuala Lumpur en Singapore, wist ik niet.
    Succes weer met werken, en waarschijnlijk heb je vandaag dus een welverdiende vrije dag gehad.
    Veel liefs, Roos