De laatste stage maand en de komst van papa, mama en Aletta

3 september 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Hallo allemaal het is lang geleden, maar ik wil toch mijn verhaal afmaken. Mijn laptop is kapot gegaan en daarom missen eigenlijk mijn twee belangrijkste verhalen.
​De komende twee verhalen heb ik ingedeeld op 'de laatste stage maand en de komst van papa, mama en Aletta' en 'mijn reis'.

​Op 6 juli was het dan zo ver, papa, mama en Aletta stapte in het vliegtuig om mij te gaan opzoeken! wat was ik blij! Bij mij was het inmiddels al 6 juli om 2 uur 's nachts, teerwijl het bij hun en jullie nog allemaal 5 juli was.
​In de ochtend tijdens mijn werk heb ik het vliegtuig constant in de gate kunnen houden. Nadat ik om 3 uur klaar was heb ik me gelijk klaar gemaakt en zat ik al beneden te wachten. Helaas was ik iets te enthousiast, wat ik kreeg van Aletta een berichtje dat ze nog op het vliegveld waren, haha dus ik moest nog even wachten. He he eindelijk rond half 6 kwamen ze aan. Oh wat was ik blij! en zij natuurlijk ook.
​Ik wilde ze gelijk mee nemen naar de stad en daarom heb ik ze om 19:00 uur mee genomen om toch alvast even de stad te laten zien. We hebben sushi gegeten en daarna weer terug gegaan, iedereen was moe.

​7 juli - ik heb in de ochtend moeten werken, terwijl papa, mama en Aletta in de zon hebben gelegen aan het zwembad. Om half 4 hebben we de bus gepakt naar de stad. We hebben door de stad gelopen, China town bezocht en een Indische tempel. Daarna gegeten bij de eetstraat, ja... papa en mama hebben sate gegeten bij een straat restaurant!

​8 juli - Ook vandaag moest ik weer werken van 7 tot 3 uur. Omdat we morgen op vakantie gingen voor een paar dagen, wilde we even rustig aan doen en zijn we naar de IOI shopping mall gegaan en hebben we daar even gewinkeld en lekker thais gegeten.

​9 juli - om 3 uur in de ochtend zijn we met de taxi opgehaald, het was tijd voor 3 dagen zon, zee en strand in Perhentian Island! om 6:30 uur ging het vliegtuig, na het vliegtuig hadden we nog een taxi rit en een boottocht. Om half 11 kwamen we aan in het resort. In de middag zijn we naar 'the kampung' gegaan, of te wel het dorp van Perhentian Island. We hebben daar rondgewandeld. Alle huizen zijn nog van hout en zijn gebouwd op palen. Het was super leuk om te zien! Daarna nog een naar het strand geweest en vervolgens lekker gegeten.

​10 juli - Om 10 uur gingen we snorkelen. We hadden een tour waarbij we lang; - Turtle beach, Turtle point, Coral point en Shark point gingen. Bij turtle beach konden we snorkelen en zagen we mooie vissen. Hier was in de avond de plek waar de schildpadden slapen. Bij turtle point zijn we schildpadden tegen gekomen. Echt een super grote zwom langs ons op, en jaa! we hebben fotos. Bij Coral point hebben we mooi koraal gezien en mooie vissen en bij shark point hebben Aletta en ik een haai gezien!
Toen we terug kwamen van het snorkelen zijn Aletta, mama en ik gaan kajakken, het was super gezellig, maar er stond me een stroming, verschrikkelijk haha.

​11 juli - Alweer onze laatste dag in Perhentian Island. We hadden om 10 uur een gids ingehuurd waarmee we een wandeling gingen maken door de jungle. Over bomen, over het stand, berg op - berg af. Het was zwaar maar super leuk! we hebben een heel stuk van het eiland gezien!
​Om 4 uur moesten we alweer de boot terug nemen naar het vaste land. Daar zijn we nog even naar Khota Bharu gegaan en daarna heeft de taxi ons naar het vliegveld gebracht. Om 1 uur in de nacht kwamen we weer aan in het hotel.
​Het waren echt super dagen geweest, echt heerlijk!

​12 juli - ik moest weer beginnen met werken van 7 tot 3. Lynn was vandaag ook vrij dus we zijn met z'n alle wezen eten in de stad. Een heerlijk 4-gangen keuze menu gehad.

​13 juli - Vandaag was ik weer een dagje vrij en zijn we rond 11 uur met de Uber naar Melaka gegaan. Daar hebben we rond gewandeld en hebben de China town Tempels en Dutch square bezocht. En we zijn ook nog met de Hello Kitty fietsen door de stad heen gaan fiesten.

​14 juli - Weer moest ik een dagje werken van 7 tot 3. Om half 4 stond mr. Viji op ons te wachten voor een tour. We gingen naar Kuala Selangor. Daar gingen we naar de apen berg, We hebben de apen eten gegeven en ze op onze schouder gehad. Daarna zijn we naar een chinees restaurant geweest en hebben we langs het water gegeten. Het was op een gegeven moment donker en het werd tijd voor de vuurvliegjes. Met een bootje op het water zijn we naar de stuiken gegaan waar de vuurvliegjes zijn, Net kerstverlichting! En als laatste zijn we nog even naar een Indische tempel geweest.

​15 juli - Weer een dagje werken van 7 tot 3. Om half 5 hebben we weer de bus naar de stad genomen. We hebben even geshopt en gegeten. Daarna zijn we naar de Twin towers gegaan. Het was zaterdag avond dus we zijn naar de sky bar gegaan. Vanuit daar hadden we super uitzicht over de stad en de torens. Dus een lekker drankje gedaan daar!

​16 juli - Nu was ik wel weer lekker 3 dagen vrij. Dus om 12 uur met z'n alle de taxi gepakt naar de stad. We gingen naar Kampong Bharu. Toen we daar liepen, zagen we een bruiloft gaande, we werden door het bruidspaar uitgenodigd en moesten met ze op de foto, daarna mochten we ook nog met ze komen eten. Dit was echt een super ervaring!
​Daarna zijn we nog naar Brickfields gegaan (little India) en naar de Thean Hou Temple, een super mooie Chinese tempel.

​17 juli - Om 5 uur ging de wekker, het was tijd voor een dagje  Taman Negara, het oudste oerwoud van de wereld!
​Toen we daar aankwamen om 10:30 uur zijn we met een bootje naar de ander kant van de rivier gevaren en hebben we een Canapy Walk gedaan. Op 45 meter hoogte was er een brug gemaakt om overheen te lopen. Daarna zijn we de hele berg op geklommen en hadden we een super uitzicht over het regenoud.
​Vervolgens zijn we met de boot naar een dorpje gegaan, hier woonde de mensen nog als vroeger, ze wonen in houten huisjes en leven van de jacht. De kinderen dragen geen kleding en het kleine beetje geld dat ze krijgen is van de toeristen. Na het bezoek van het dorp was het alweer tijd om naar huis te gaan. Dit was echt een super ervaring en ook een super leuke dag. Het was weer een hele andere wereld dan dat ik gewent was, maar ook voor papa, mama en Aletta.

​18 juli - Om 9:30 uur hebben we de taxi naar de stad gepakt en hebben we nog wat dingen in de stad gezien. We moesten wel weer op tijd terug gaan, want voor de avond hadden Aletta en ik een verrassing voor papa en mama.
​We moesten ons allemaal mooi maken, want we gingen eten in de KL tower. Papa en mama waren in augustus 30 jaar getrouwd, maar omdat ik dan nog niet thuis was wilde Aletta en ik de verrassing in Maleisië geven. We trakteerde ze dus op een etentje op 282 meter hoogte. 2 uur lang konden we genieten van een buffet terwijl we ronddraaide en de hele stad konden zien.

​19 juli - Onze laatste volle dag samen. Weer ging de wekker om 5 uur, dit keer gingen we een dagje naar de Cameron highlands (de theeplantages) Lynn ging ook mee want die was ook vrij!
​Met allemaal kronkel wegen gingen we steeds verder naar boven in de bergen. We zijn watervallen tegen gekomen en ook weer de oude dorpjes. Vervolgens kwamen we bij de thee plantages uit, het was super, het uitzicht was zo mooi en overal waren thee velden. We hebben ook nog de thee gedronken. Nu hadden we weer iets gezien wat we nog nooit eerder gezien hadden!

​20 juli - ik moest weer werken van 7 tot 3. Papa en mama en Aletta gingen alles inpakken want in de avond ging het vliegtuig weer terug naar huis. Tussendoor zijn ze nog even gaan shoppen en na mijn werk hebben we lekker even wat gedronken en gegeten. Daarna ben ik met ze mee gegaan naar het vliegveld. Het afscheid nemen was even zwaar, maar op zich mocht ik niet klagen, over 5 weken zag ik ze weer. Dus nog een kus en een knuffel en toen vertrokken ze door de douane heen en heb ik een taxi terug genomen.

​De dagen daarna heb ik gewerkt en was het niet heel bijzonder, natuurlijke miste ik papa, mama en Aletta weer, maar ik was weer zo druk met werken dat dat gemiste gevoel snel weg trekt.
​Ik moest een week lang werken en toen stond het volgende alweer op de planning! 3 dagen Cambodja!

​27 juli - Om 4:30 uur werd ik opgehaald met de taxi die mijn naar het vliegveld bracht. Mijn vlucht ging naar Siem Reap in Cambodja. Op het vliegveld stond de tuk tuk al te wachten, en jaa... een tuk tuk is een brommer met een aanhangwagentje erachter. In de middag ben ik met een tour mee gegaan. We gingen naar een rivier, aan de rivier waren allemaal dorpjes die op palen waren gebouwd, want na het regen seizoen stond het water zo hoog dat het water dan wel tot aan de bovenkant van de huizen kwam. Ik heb ook een dropje bezocht. We hebben een tour door een bos gedaan wat onderwater stond, dus met kleine bootjes door een bos varen. En ik heb nog leuke mensen leren kennen!

​28 juli - Om 4:30 uur stond de tuk tuk al klaar, ik ging een dagje tempels bekijken. De belangrijkste: de zonsopkomst bij de Angkor Wat! Daarna heb ik nog een aantal tempels bekeken, het was erg indrukwekkend. In de avond ben ik wezen eten en daarbij gaven dansers een voorstellen. De typische Cambodjaanse dans. En daarna stond om 10 uur de bus te wachten die mijn naar de volgende plek bracht namelijk: Phnom Penh. De bus was een slaap bus dus er waren allemaal stapelbedden ingemaakt.

​29 juli - om 9 uur stond de tuk-tuk weer klaar om mij een dagje door Phnom Penh te toeren. De eerste stop waren de killingfields, dit was heel indrukwekkend want dit was een plek waar duizenden tot miljoenen mensen zijn vermoord en nog helemaal niet zo lang geleden. De oorlog was afgelopen in 1979. Daarna de S21 gevangenis, ook een kamp in de oorlog en het nationaal museum, daarna ben ik ook nog naar het paleis geweest.

​30 juli - Het vliegtuig stond in de ochtend al weer klaar om te vertrekken naar Maleisië. Ik moest wel op tijd terug zijn, want in de middag moest ik gewoon weer werken. Ik ben wel super blij dat ik naar Cambodja ben gegaan, ook al was het alleen, ik had dit zeker weten niet willen missen!!

​1 augustus, bijna onze laatste dag en vandaag gingen we uiteten met het management. Lynn en ik waren er best bang voor, want het management in Maleisië zijn dan ook echt de hoge bazen. We werden opgehaald door de Miss Shirley (de allerhoogste baas van het hotel) Daarnaast was Miss Monica erbij en Miss Wong. Wonder boven wonder was het super gezellig! we hebben heerlijk gekletst en lekker gegeten, allemaal Taizé visgerechten. Tijdens de avond hebben we ook een certificaat gekregen, mooi ingelijst!

​2 augustus - Dit was dus echt onze laatste dag! Tijdens de briefing kregen we nog een klein cadeautje van de collega's en daarna heb ik rustig gewerkt, zover het natuurlijk van werken aan kwam. In de avond zijn we na het werken om 11 uur nog gaan drinken met wat collega's, dat was super gezellig en een leuke afsluiting! Om 2 uur in de nacht waren we thuis, over anderhalf uur ging de wekker weer en was het tijd voor ons grote avontuur, 3 weken rondreizen door AZIË!

​Ik heb echt een toptijd gehad in het hotel en in Maleisië. Ik heb zoveel gezien van het land, geleerd van de cultuur en zoveel leuke dingen meegemaakt! Ik ben blij dat ik deze stage gedaan heb! TOP TIJD!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade