De reis!

3 september 2017 - Bali, Indonesië

En hierbij het laatste verslag. Mijn hele stage hebben jullie kunnen volgen en bij deze komt er met dit verhaal een einde aan mijn avontuur. Tussen 3 augustus en 26 augustus hebben Lynn en ik ons heerlijk vermaakt tijdens onze reis.

​3 augustus - Om 4:30 uur werden we door Aidid, onze collega, naar het vliegveld gebracht. Daar gingen we dan, weg uit Maleisië op weg naar Thailand.

​De eerste stop was op Koh Phi Phi, daar zijn we geweest van 3 augustus tot 5 augustus. De eerste dag hebben we een boottocht gedaan en hebben we monkey beach en Maya bay bezocht. Maya bay was echt super mooi, helder blauw water! En de 2de dag zijn we naar het uitzicht punt gegaan, vanaf boven op de berg was er een mooi uitzicht over het hele eiland. In de avond zijn we beide avonden naar een stand feest geweest, daar waren beide avonden vuur shows en natuurlijk dansen op het strand.

​Op 5 augustus zijn we vertrokken naar Phuket, daar bleven we een nachtje. We zijn daar een dagje naar Parton beach gegaan. Helaas was het water daar niet zo blauw als we hadden verwacht, maar het was een leuk dagje.

​Op 6 augustus vertrokken we naar Koh Phanang, daar zouden we tot 9 augustus blijven, maar helaas werd dat even anders, ik kwam in het ziekenhuis daar terecht en pas op 11 augustus vertrokken we naar Bangkok. Ik heb niet zo veel van het eiland gezien en de beroemde Fullmoon party heb ik helaas moeten missen. Ik heb twee nachten in het ziekenhuis gelegen met een infectie in mijn buik, gelukkig ging daarna alles weer goed. Van het eiland heb ik alleen de mooie stranden kunnen zien.

Op 11 augustus vertrokken we dan toch eindelijk naar Bangkok toe, daar zouden we één volle dag besteden. Op 12 augustus hebben we de hele dag met de tuk-tuk rond gereden en hebben we alle highlights van Bangkok gezien. Een boottocht over de rivier heen, De liggende buddha, de grote markt en China town.

​Op 13 augustus vertrokken we vroeg in de ochtend naar Vietnam, de twee bestemmingen die we daar gingen bezoeken waren Hanoi en Halong Bay.
​In Halong Bay zijn we twee dagen geweest. We hebben daar een boottocht gedaan over het water en tussen alle rotsblokken in. Het was een super bijzondere ervaring. Helaas was het regenseizoen in Vietnam dus we hebben wel veel regen gehad. In Hanoi hebben we over 2 dagen verspreid het meer gezien, de oude wijk van Hanoi en we hebben ook eierkoffie gedronken, dit was een koffie bestaande uit een mix van eieren, gecondenseerde melk en Vietnamese koffie. Best lekker voor zo'n eerste keer. Daarnaast hebben we ook het Ho Chi Minh museum, de gevangenis en de markt bezocht. Vietnam was echt een super mooi land! Ik zou er echt nog wel een keer terug willen om alles te gaan bezoeken en bekijken!
​En zoals het typische beeld van daar, de mensen met de rieten hoedjes op.

​En toen was het alweer tijd voor de laatste bestemming, op 18 augustus volgen Lynn en ik naar Bali toe. We hadden al zoveel drukke dagen gehad dus in Bali hebben we lekker rustig aan gedaan en zijn we heerlijk gaan relaxen. Bijna alle dagen hebben we aan het strand gelegen of aan het zwembad. één dag zijn we er echt op uitgetrokken, we hebben toen voor een hele dag een chauffeur geregeld die ons door Bali heeft gereden. We zijn naar de Buddha te Buddha fabriek gegaan, naar een waterval, naar monkey forest, naar de rijstvelden en naar verschillende tempels. Dat was echt een leuke dag en we hebben er super veel gezien! Daarna zijn we nog een aantal avonden uit gegaan en hebben we heerlijk kunnen uitrusten.

​Op zaterdag 26 augustus was het dus weer tijd om naar huis te gaan, vroeg in de ochtend hadden we een vlucht vanuit Bali naar Singapore. Daar kwamen we rond 10 uur in de ochtend naar. Onze volgende vlucht zou gaan om half 12 in de avond, dus we moesten lang op het vliegveld wachten, maar het ging gelukkig best wel snel.
​Toen we eenmaal om half 12 in het vliegtuig zaten bleek er iets mis te zijn met de banden, waardoor het vliegtuig niet kon vertrekken, balen was dat, want we hadden maar 1,5 uur overstap tijd op Istanbul. Gelukkig een uur later vertrok het vliegtuig dan toch, maar dat was wel even rennen voor ons op Istanbul, tussen de mensen door, rennen over het vliegveld, kwamen we gelukkig precies op tijd aan bij het vliegtuig. En ja hoor, om 9 uur landde we dan toch eindelijk in Dusseldorf. Daar stonden papa en mama op mij te wachten en wat familie voor Lynn. Ik vond het wel weer leuk op thuis te zijn, al leek het net of ik maar 2 weken was weg geweest. Helaas was Aletta al vertrokken naar Zweden en liepen we elkaar dus net mis, die moet ik dus maar snel gaan opzoeken!

​Ik kan echt terugkijken op een super avontuur. Een 6 maanden durende stage in Maleisië, waar ik zowat heel Maleisië heb mogen zien en mee maken, en daarnaast nog 4 mooie weken met rondtrekken door Azië heen. Singapore, Thailand, Cambodja, Vietnam en Bali, ik heb van alle landen een stukje mogen mee proeven! en ik zou je zeggen ga er zeker een keer heen, want het is echt de moeite waard!
​Met alle ervaringen op zak, mooie herinneringen, lieve mensen die ik heb leren kennen, en ander cultuurgewoontes kan ik trots op mezelf zijn dat ik dit heb gedaan.
​HET WAS GEWELDIG!